Cel mai sărac continent al lumii devine tot mai atractiv pentru companiile străine, aflate în căutare disperată de noi pieţe. Printre ele se numără şi câteva din România. Pe cea mai dezvoltată arteră din Lomé, printre tarabe cu acareturi şi localnici care se tocmesc pentru orice bucată de pâine, se află singura companie românească din micul stat vest-african. ITC Dacia a fost înfiinţată în 1998 de Alin Roman, acum consul onorific al României în Togo. &bdqu
Cel mai sărac continent al lumii devine tot mai atractiv pentru companiile străine, aflate în căutare disperată de noi pieţe. Printre ele se numără şi câteva din România.
Pe cea mai dezvoltată arteră din Lomé, printre tarabe cu acareturi şi localnici care se tocmesc pentru orice bucată de pâine, se află singura companie românească din micul stat vest-african. ITC Dacia a fost înfiinţată în 1998 de Alin Roman, acum consul onorific al României în Togo. „Debutul a fost destul de complicat din cauza fiabilităţii precare a autoturismelor de la vremea respectivă şi a situaţiei economice dificile de aici“, spune proprietarul ITC. Completează cu mândrie că, prin profesionalismul personalului local, „dar mai ales al şefului de atelier, tot un român, Dumitru Gheorghe“, în 2009, automobilele fabricate la Piteşti au reprezentat un sfert din totalul pieţei auto din Togo. Anul acesta, însă, afacerea sa va trage obloanele, după ce grupul Renault a decis ca, din iulie 2010, întreaga gamă Dacia să fie comercializată în Africa exclusiv prin reprezentanţele companiei-mamă. Togo nu este singurul stat african care nu prezintă niciun interes pentru companiile româneşti. „În Republica Centrafricană, ţara noastră a fost prezentă doar până la Revoluţie. Acum, însă, nu mai există aici nicio companie de acasă. Asta, deşi avem aici manageri de companii private şi chiar miniştri care au absolvit facultăţi din România şi care s