Preluarea retelei de 96 de magazine Plus aduce companiei germane LIDL o cota de piata estimata de ZF la 38% si o lupta stransa cu Penny Market pentru primul loc in ierarhia discounterelor pe o piata de aproape un miliard de euro.
Dupa doi ani in care a pregatit terenul pentru primele deschideri de magazine in Romania, LIDL ar putea ajunge prin preluarea Plus cel mai mare operator de magazine discounter la nivel local dupa numarul de unitati, daca va continua planurile de extindere ale Tengelmann, fostul proprietar al Plus, dar si propriile proiecte greenfield demarate in ultimii doi ani.
"LIDL preia inclusiv magazinele Plus aflate in constructie in cele doua tari - Romania si Bulgaria - si centrele logistice ale retelelor, pentru a continua proiectele de expansiune ale companiei achizitionate", a precizat firma de avocatura Norr Stiefenhofer Lutz, care a asistat cumparatorul in aceasta tranzactie.
Achizitia a fost coordonata de biroul din München al firmei de avocatura germane, in timp ce la Bucuresti avocatii implicati direct in tranzactie au fost Jorg Menzer, Alexandra Epure, Corneliu Popa si Roxana Dudau.
Ajung la 150 de magazine
Plus avea in proprietate peste 10-15 terenuri pentru expansiunea din Romania la momentul semnarii tranzactiei cu LIDL, potrivit datelor din piata. In plus, LIDL a cumparat in ultimii ani aproximativ 40 de terenuri pentru pregatirea primelor inaugurari de magazine la nivel local, potrivit unor surse din piata.
Astfel, la finele lui 2010 LIDL ar putea opera o retea de peste 150 de unitati in Romania, iar reteaua Penny Market - in prezent cel mai extins retailer de profil - ar trebui sa inaugureze 50 de magazine pentru a-si pastra pozitia pe piata, de doua ori mai multe decat a deschis in 2009.
"Cu siguranta ca este o intrare in forta a LIDL in Romania si ca acesta va fi un competitor mai puternic deca