O compatrioată joacă într-un film despre viaţa conaţionalilor din Peninsulă, speranţele şi iluziile acestora într-o societate multietnică. După trei ani de pregătiri, regizorul Alejandro de la Fuente oferă publicului italian un film despre emigrarea românilor, dincolo de stereotipuri şi imagini prefabricate.
Magdalena Lupu este protagonista filmului despre care regizorul spune că reprezintă „cealaltă Românie, de la vest de Bucureşti". Pelicula este rezultatul a trei ani de muncă plină de sacrificii şi al unei investiţii de circa 100.000 de euro, după cum afirmă creatorul acesteia.
Povestea surprinde o altă faţă a imigraţiei româneşti, cea a intelectualilor şi a profesioniştilor. În acelaşi timp, filmul „Magdalena" pune în lumină drama unei clase sociale ale cărei nevoi sau drepturi sunt trecute cu vederea.
Eroina părăseşte România în urma unei drame personale, decesul soţului, şi pleacă în Peninsulă pentru a fugi de umbrele trecutului şi a avea o viaţă mai bună. Magdalena vine în Italia ca profesionistă, după ce a abandonat o carieră de reporter TV, şi este nevoită să lupte pentru reafirmare într-un mediu eterogen şi plin de prejudecăţi.
Reafirmare profesională
Personajul principal al filmului foloseşte propria reafirmare profesională ca pretext pentru regăsirea liniştii spirituale. Astfel, sprijinită de importante personaje italiene care cred în potenţialul ei,
Magdalena încearcă să dezlege misterului morţii unui tânăr român care a căzut în canalizarea oraşului Torino chiar în perioada jocurilor olimpice de iarnă. Corpul acestuia a fost găsit abia după patru zile, în apropierea unui parc frecventat de români.
Pe măsură ce investigaţia jurnalistică aduce la lumină noi aspecte ale morţii tânărului român, Magdalena îşi dă seama de proporţiile dramei imigranţilor şi de rolul acestora în societate