Datele din „Monitorul Oficial“ pentru 2009 arată un câştig de aproape 760.000 de lei, dar cifrele realizate sunt pe minus. Bugetul de venituri şi cheltuieli al Tarom, publicat săptămâna trecută, estima venituri mai mari decât cheltuielile. Compania a avut, însă, pierderi masive în 2009.
Cheltuielile totale ale transportatorului aerian, anunţate în „Monitorul Oficial", însumau 1,531 miliarde de lei, din venituri totale de 1,532 miliarde de lei, reieşind astfel un rezultat pozitiv de 759.000 de lei.
Ceea ce, dacă s-ar fi realizat, ar fi fost o performanţă extrem de rară în rândurile companiilor aeriene din întreaga lume. Numai că realitatea arată cu totul altfel: şi la Tarom pierderile sunt masive, mai precis de peste 10 milioane de dolari, adică de cel puţin 30 de milioane de lei. „Cifrele pe care le avem noi arată pierderi cuprinse între 11 şi 15 milioane de dolari la Tarom, în 2009", ne-a declarat secretarul de stat pe probleme de aviaţie în Ministerul Transporturilor, Marin Anton.
El a precizat că aceasta este singura companie aflată sub autoritatea ministerului care a înregistrat pierderi anul trecut. „Cauzele pierderilor sunt cele pe care, probabil, le cunoaşte toată lumea, şi anume scăderea abruptă a numărului de pasageri transportaţi de-a lungul anului trecut. Cu scăderea traficului aerian s-au confruntat practic toate companiile de profil de pe mapamond, şi era de aşteptat ca ceea ce s-a bugetat pentru anul trecut să nu fie şi realizat", a mai declarat, pentru „Adevărul", Marin Anton.
Potrivit datelor din „Monitorul Oficial", Tarom ar trebui să deţină şi creanţe mai mari (33,4 milioane de lei) decât valoarea plăţilor restante (21,5 milioane de lei), astfel că şi pentru 2010 se întrevedeau semne bune.
Se întâmplă şi la case mai mari
Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aeriene (IATA) a raportat pentru 2009 cea mai mare