După ce, în luna ianuarie a acestui an, la nivelul judeţului Constanţa, se vehicula faptul că poştaşii care distribuie pe teren pensiile şi alocaţiile ar trebui să fie însoţiţi de poliţişti, ieri, Poliţia şi Poşta Română au semnat o completare a acordului semnat iniţial, valabil un an, prin care se doreşte sporirea siguranţei celor care distribuie lunar pensiile, ajutoarele sociale şi alocaţiile.
Noua colaborare dintre cele două autorităţi vizează atât activităţi comune, precum iniţierea unor campanii pe segmentul de prevenire, dar şi specifice fiecărei părţi semnatare. Astfel, IGPR, prin unităţile sale teritoriale, va suplimentaefectivele de poliţişti care vor patrula pe traseele de deplasare a factorilor poştali în perioada distribuirii pensiilor şi va desfăşura activităţi de instruire. În plus, Inspectoratele de Poliţie vor oferi consiliere de specialitate referitoare la măsurile de asigurare a pazei şi protecţiei poştaşilor.
Şi Compania Naţională Poşta Română a promis că va întreprinde demersuri pentru a se crea posibilitatea ca pensiile să fie achitate în sediile autorităţilor locale, dar şi pentru însoţirea factorilor poştali de poliţişti comunitari ori de alte persoane anume desemnate de autorităţile locale.
Noua colaborare va intra oficial în vigoare peste câteva zile, urmând ca, la nivel teritorial, sucursalele şi oficiile judeţene de poştă din cadrul CN Poşta Română să încheie protocoale de colaborare cu inspectoratele de poliţie judeţene. Toţi poştaşii au GPS-uri
La începutul acestui an, la momentul în care a avut loc prima discuţie a celor două autorităţi, directorul coordonator al Direcţiei Regionale de Poştă Constanţa, Alexandru Maxim, a declarat că protocolul este cam greu de pus în aplicare pentru că numărul factorilor este foarte mare, comparativ cu cel al poliţiştilor disponibili.
Dacă la nivelul judeţului Constan