Firmele de software autohtone îşi comercializează produsele în ţări emergente precum China, Malaysia sau Coreea. În ultimii ani, companiile de software româneşti şi-au consolidat prezenţa în ţările din Asia, în detrimentrul pieţei americane, care a devenit suprasaturată.
Strategia de dezvoltare a firmelor de software locale poate fi caracterizată, în ultimii doi ani, prin două cuvinte: extindere şi consolidare pe pieţele externe. Un exemplu este compania BitDefender, ce oferă programe antivirus.
Senzaţii 3D în sufragerie
Bucureşti: Festivalul jocurilor pe calculator
Firma, care a avut afaceri de peste 15 milioane de euro în 2008, conform datelor publicate de Ministerul Finanţelor, este prezentă în peste 150 de ţări. „Ponderea vânzărilor din afară este de peste 95% din total, iar printre cele mai importante ţări unde sunt comercializate soluţiile antivirus se numără Africa de Sud, China, Coreea, Franţa şi Germania", arată Florin Talpeş, CEO BitDefender. Cum au ajuns producătorii români tocmai în China?
„Pe multe segmente de piaţă chineză, spre deosebire de ţările din Vest, nu există lideri consacraţi, deci există un bun potenţial pentru nume neconsacrate pe plan mondial să penetreze cu succes piaţa chineză", explică Talpeş. Mai mult, el spune că producătorul de soluţii antivirus va continua să se extindă pe pieţele externe, iar Orientul Mijlociu este unul dintre pariurile de viitor ale BitDefender.
În ceea ce priveşte activitatea companiei pe plan local, unde vânzările reprezintă doar 5% din total, segmentul consumatorilor casnici a reprezentat 60% din cifra de afaceri BitDefender pe 2008, iar segmentul business 40%. În 2008, BitDefender avea o cotă de piaţă de aproape 40%, iar întreg sectorul soluţiilor antivirus românesc era evaluat la opt milioane de euro.
Soluţii de e-mail comercializate în Rusia
Un alt exemplu