Vânzările producătorului olandez de bere Heineken în Europa Centrală şi de Est au scăzut anul trecut, în volum, cu 10%, la 55,1 milioane de hectolitri, în timp ce veniturile s-au diminuat cu 13%, la 3,2 miliarde de euro, din cauza recesiunii, a preţurilor ridicate şi majorarea taxelor. Profitul operaţional din Europa Centrală şi de Est, înaintea deducerii factorilor excepţionali şi amortizării mărcilor şi relaţiilor cu clienţii, a coborât anul trecut cu 2,7%, la 389 milio
Vânzările producătorului olandez de bere Heineken în Europa Centrală şi de Est au scăzut anul trecut, în volum, cu 10%, la 55,1 milioane de hectolitri, în timp ce veniturile s-au diminuat cu 13%, la 3,2 miliarde de euro, din cauza recesiunii, a preţurilor ridicate şi majorarea taxelor.
Profitul operaţional din Europa Centrală şi de Est, înaintea deducerii factorilor excepţionali şi amortizării mărcilor şi relaţiilor cu clienţii, a coborât anul trecut cu 2,7%, la 389 milioane de euro, afectat în principal de deprecierea rublei şi zlotului, se arată în raportul financiar al Heineken pentru 2009. Diferenţele de curs valutar au avut un impact de 119 milioane de euro asupra profitului operaţional. Indicatorul a înregistrat, însă, o creştere organică, datorită îmbunătăţirii controlului cheltuielior, în special în Rusia şi Cehia.
Grupul notează că în România piaţa berii s-a diminuat anul trecut cu 11,3%, din cauza reducerii puterii de cumpărare a populaţiei şi sumele mai mici de bani trimise în ţară de cei care muncesc în străinătate. În aceste condiţii, vânzările Heineken în România s-au diminuat în linie cu evoluţia pieţei. Producătorul de bere subliniază că marca Goldenbrau a avut o evoluţie peste cea generală a pieţei, în timp ce performanţele Ciuc şi Bucegi au fost mai reduse.
Raportul subliniază că preţurile mai mari nu au reuşit să contrabalanseze efectele reducerii volume