La patru luni de la intrarea in insolventa, retailerul local de incaltaminte si marochinarie Leonardo trage linie si calculeaza efectele politicilor pe care a trebuit sa le aplice in ultima jumatate de an: businessul a ramas in jurul a 100 mil. euro, desi aproape 50 de magazine din Romania au fost inchise, dar compania a reusit sa reduca din costurile cu chiriile, cu spatiile de depozitare, dar si cu cele salariale.
"Cifra de afaceri a Leonardo pe 2009 este de aproximativ 100 de milioane de euro, in conditiile in care au fost inchise 47 de magazine la nivel local, de la 180 de unitati in 2008 la 133 la finalul lui 2009", a declarat pentru ZF Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolventa Transilvania, responsabila cu reorganizarea judiciara a companiei.
Scaderea vanzarilor cu 36% in euro si cu 19% in lei fata de 2008 plaseaza compania din Oradea in linie cu majoritatea jucatorilor din retailul de fashion, care au anuntat diminuari ale businessului intre 30% si 50% anul trecut, dar o pozitioneaza mult mai bine decat alte companii nelovite de insolventa din domenii precum auto, constructii sau electro.
De exemplu, Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice si IT&C, a incheiat anul 2009 cu afaceri in scadere cu aproape 50%, de la 344 mil. euro in 2008 la 180 mil. euro.
Rezultatele facute astazi publice de Leonardo sunt legate insa nu doar de politicile conturate impreuna cu administratorul judiciar incepand cu toamna anului trecut, cand creditorii au cerut insolventa companiei oradene pentru datorii de 100 de milioane de euro, ci tin de o restructurare facuta cu ajutorul companiei de consultanta in management Ensight Management Consulting.
Florin Panea, proprietarul retailerului de incaltaminte, a apelat la consultanti la inceputul lui 2009, cand piata dadea primele semnale de slabiciune din cauza contractie