Şcolarii au o „agendă” mai încărcată decât părinţii lor. Pe lângă programul de la şcoală şi teme, copiii uită de joacă în favoarea orelor de pregătire pentru olimpiade şi concursuri. Una dintre prevederile ce ar trebui adăugate în noua lege a educaţiei ar trebui să fie „prelungirea” celor 24 de ore ale unei zile. Sursa: Codrin Prisecariu
Ceea ce ministrul Daniel Funeriu numeşte plastic „desţelenirea programei” ar putea însemna o gură de aer pentru micuţii care lasă săritul coardei pentru răsfoitul unei enciclopedii.
„Schimbarea programei şcolare este prioritatea numărul unu în mandatul meu. După un studiu fundamentat care va fi gata în martie, vom elabora un nou curriculum care sper că va fi implementat din anul şcolar 2011-2012”, este promisiunea acestuia în ceea ce priveşte reforma educaţiei.
Mingea, înlocuită de pian
Şi totuşi, până atunci, elevii reuşesc să se descurce cu toate îndatoririle, chiar dacă pentru joc le mai rămân doar câteva picături, între două cărţi şi în pauzele dintre exerciţiile de matematică.
Orele de la şcoală, timpul pentru temele de acasă, pregătirea pentru concursuri şi olimpiade, cursurile de pian, lectura particulară, documentarea pe internet, realizarea de proiecte, muncă ce ajunge în anumite cazuri şi la 14 ore pe zi, reprezintă un program normal pentru prichindeii zilelor noastre care nu ştiu ce este zburdatul în faţa blocului. Năucirea vecinilor cu bătutul mingii de peretele din sufragerie s-a transformat în zgomotul pianului, „clămpănit” duminica.
Psihologii avertizează: nu toţi copiii ţin pasul cu avalanşa de cerinţe şi din ce în ce mai mulţi ajung la psiholog, cu probleme mintale. În acelaşi timp, specialiştii cred că părinţii au cea mai mare responsabilitate, înaintea cadrelor didactice.
„Părinţii au intrat în nevroza şcolară, tolerează