Daca in urma cu doi ani online-ul aducea 1% din vanzarile realizate de cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, Orange Romania, Internetul a ajuns in prezent la o pondere de 5% in veniturile lunare ale companiei detinute de grupul France Telecom.
Comparativ, in alte tari in care opereaza Orange, online-ul reprezinta 10% din totalul vanzarilor realizate. In Romania, ponderea vanzarilor pe online a ajuns sa fie la 5% pe luna, in ultima perioada.
Care sunt motivele pentru care online-ul reprezinta o felie atat de mica? "Nu cred ca utilizatorii nostri nu cumpara online pentru ca le-ar fi frica de pericolele la care se expun. Oamenii au nevoi speciale, ei cauta pe Internet anumite produse sau servicii, iar totul tine de companii si de ce le ofera acestea clientilor", este de parere Thierry Millet (foto), CEO-ul Orange.
Totusi, este greu de anticipat momentul in care Orange Romania va ajunge la un nivel al vanzarilor online comparabil cu al altor tari in care grupul France Telecom opereaza.
Spre comparatie, in 2008, ponderea online-ului in totalul vanzarilor era de 1%. "Cand vom ajunge la 10%, nu pot sa ma pronunt", adauga Millet.
Desi piata telecom reflecta mediul economic actual, caracterizat in continuare de instabilitate, Orange se va concentra in continuare pe segmentarea utilizatorilor.
Dupa ce a lansat un serviciu de telefonie mobila dedicat femeilor, care se distribuie exclusiv printre reprezentantele Avon, Orange a iesit pe piata cu o cartela PrePay dedicata suporterilor fotbalului, primul produs fiind adresat suporterilor Dinamo Bucuresti, echipa pe care compania o sponsorizeaza din 2007.
Totodata, liderul pietei de telefonie mobile a semnat un parteneriat si cu Praktiker, clientii retelei de magazine de bricolaj primind cupoane pentru a face achizitii in magazinele Orange, in cazul in care valoarea c