Pentru prima data consumatorul roman isi da seama de puterea enorma pe care o are si incepe sa prinda glas. Dupa ce ani de zile a suportat in tacere comisioanele ascunse din contractele de credit, clauzele scrise cu litere marunte din contractele de asigurare si neregulile din alte piete, clientul ia brusc atitudine.
Se vede acest lucru pentru prima data in piata asigurarilor, prima industrie atacata puternic de consumatori nemultumiti, desi nu aici se gasesc neaparat cele mai multe nereguli.
In ultimele doua luni, companiile de asigurari si autoritatea de supraveghere a acestei piete au fost prinse
intr-un tavalug informational nemaivazut pana acum: articole in ziare si pe site-uri, comunicate de presa ale service-urilor auto care nu isi primesc banii de la asiguratori, reportaje TV despre clienti care isi asteapta de luni bune despagubirile si totul a culminat cu protestul de luni al service-urilor auto in fata sediului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, care sunt nemultumite de cresterea tarifelor la RCA si de sumele mari care intarzie sa vina de la asiguratori. In ultimii cinci ani nu au mai existat asemenea proteste, desi preturile la RCA au tot crescut, iar cazuri de neplata au mai fost.
Nicio alta piata nu a mai fost atat de "bombardata". Au existat cateva incercari in piata bancara sau in retail, dar au fost destul de linistite. Cu toate cresterile de dobanda ale bancilor si cu toate comisioanele de care clientii afla abia dupa semnarea contractului, nimeni nu a protestat in fata sediului BNR. Si nici in fata altor institutii nu s-au adunat clienti nemultumiti, desi de proteste le este cel mai frica institutiilor publice. Cui i-ar placea sa se vada la televizor, in jurnalele de dimineata, pranz si seara cu 100 de oameni in fata sediului scandandu-si nemultumirile?
Ati putea spune ca service-urile auto nu sunt consumatori. D