Moştenitorii familiei de Hohenzollern beau vin Murfatlar şi Halewood, apă minerală Borsec şi Biborţeni, mănâncă salam de Sibiu, se îmbracă de la Doina Levintza şi Alexandru Ciucu şi se plimbă cu BMW X5. Dacă milioane de doamne îşi iau pălării Philip Treacy doar pentru că aşa poartă regina Elisabeta a II-a, la noi titlul de furnizor regal este doar un simbol al calităţii.
V-aţi imaginat vreodată un rege sau o regină în piaţă, cumpărând legume şi fructe sau într-un mall probând haine? Şansele de a vedea aşa ceva sunt extrem de mici, întrucât moştenitorii tronurilor din toate ţările au furnizori foarte atent aleşi, care le aduc la palate toate produsele de care au nevoie, evident, contra cost.
Casa Regală din România nu se putea lăsa mai prejos, şi a stabilit un grup de furnizori exclusiv autohtoni, care le distribuie tot ce au nevoie, de la apă şi vinuri până la costume şi rochii de seară.
Clienţii nu apreciază
Numai că distincţia de furnizor al Casei Regale reprezintă pentru companiile din România doar un simbol al calităţii şi al recunoaşterii, nu şi un generator de profit, la fel cum se întâmplă în ţările unde tronează monarhia, precum Marea Britanie, Monaco sau Danemarca. De exemplu, parfumul Bluebell care a fost creat special pentru regretata Prinţesă Diana înregistrează şi acum, la peste zece ani de la moartea ei, vânzări uriaşe, doar pentru că era folosit de Lady Di.
De asemenea whisky-ul Chivas Regal şi-a căpătat o notorietate foarte mare din anul 1843, de când a devenit furnizor oficial al Casei Regale a Marii Britanii şi poartă pe etichetă blazonul celei mai importante familii din stat.
În România însă lucrurile nu stau la fel ca în străinătate. Producătorii de bunuri de larg consum furnizează produse Casei Regale fără a se aştepta ca acest lucru să se regăsească în vânzări. „Puţin le pasă clientelor mele sau românce