Pe lângă descongestionarea programei, specialiştii în educaţie cred că programul „şcoală după şcoală” ar fi soluţia perfectă pentru eliberarea copiilor de temele pentru acasă. Sursa: ARHIVA EVZ
1 /.
Copilul ar face ore dimineaţa, după-amiază ar lucra mult mai puţin la teme supravegheat de cadre didactice, alternând efortul intelectual cu activităţi recreative. Ar ajunge după ora 17.00 acasă, unde ar mai avea o singură „temă”: să se relaxeze. Programul after-school sau semi-internat, bine cunoscut în majoritatea statelor europene, ar putea fi o soluţie bună şi pentru „uşurarea” orarului încărcat al elevilor români, susţin specialiştii.
Soluţia - care momentan se izbeşte de problema infrastructurii şcolare, deoarece nu toate şcolile au un spaţiu pentru cantină - ar putea fi corelată cu descongestionarea programei, promisă de ministrul Daniel Funeriu pentru anul şcolar 2011-2012.
Teme după puterea fiecăruia
Între timp, problema elevilor români rămâne cantitatea prea mare de teme, blamată de părinţi, dar cărora oamenii din sistem îi găsesc circumstanţe atenuante.
„Profesorii predau într-un ritm alert, nu au întotdeauna timp de aprofundare, şi atunci se ajută cu datul temelor”, explică Liviu Pop, reprezentant al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Problema temelor şi a necesităţiilor este pusă în discuţie şi în alte state, precum Canada sau SUA, unde programa şcolară este însă mult mai relaxată.
Astfel, dacă în ţara noastră un studiu realizat, în 2008, de Institutul pentru Ştiinţele Educaţiei arată că programul alocat temelor are o medie de două ore, în Canada se pune problema a doar 30 de minute de muncă suplimentară, acasă. În plus, peste Ocean temele sunt diferenţiate după „puterea” fiecărui elev. Spre deosebire de canadieni, părinţii americani nu-şi mai pun del