Central European Media a avut anul trecut venituri nete cu 30% mai mici faţă de cele din 2008. Declinul economic dă bătăi de cap şi marilor grupuri de media. Slabele rezultate financiare ale CME sunt cauzate, în principal, de reducerea investiţiilor în publicitate.
Central European Media Enterprises (CME), compania care operează în România posturile Pro TV, Pro TV International, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, şi-a anunţat ieri rezultatele financiare pentru cel de-al patrulea trimestru al anului trecut, precum şi pentru întregul an 2009.
Dalia şi Cosmina, la „Întâlnire pe 2“
Telespectatorii o preferă pe Andreea Esca şi cu piciorul în ghips
Veniturile nete ale companiei au scăzut în cel de-al patrulea trimestru cu 14% faţă de cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului 2008, ajungând astfel la 252,1 milioane de dolari. În acelaşi timp, EBITDA (veniturile realizate înainte de plata dobânzilor, impozitelor şi a amortizărilor) a scăzut cu 45%, ajungând la 44,1 milioane de dolari.
În ceea ce priveşte întregul an 2009, veniturile nete ale CME au scăzut cu 30% comparativ cu cele înregistrate în 2008. Dacă în urmă cu doi ani, când criza economică de-abia începuse să se simtă, compania avea venituri nete de peste un miliard de dolari, anul trecut a fost unul mai slab: 714 milioane de dolari. EBITDA a fost în 2009 de 74,9 milioane de dolari, valoare cu 75% mai mică decât cea din 2008.
De altfel, CME estima
încă din luna octombrie a anului trecut că veniturile pentru 2009 nu vor depăşi 702 - 710 milioane de dolari. reduceri dramatice Adrian Sârbu, preşedinte şi Chief Executive Officer (CEO) la CME, a declarat că „o criză economică fără precedent în regiunea în care ne aflăm a adus cheltuielile publicitare pe TV cu 30% sub nivelul celor din 2008".
Sârbu a mai precizat că 800 de milioane de dolari din investiţ