Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a dat aproape 45.000 de euro pe un studiu din care a aflat că românii sunt prea săraci să meargă în vacanţă. Sondajul arată că de campania "România, the land of choice", care ne-a costat peste un milion de euro, nu au auzit nici măcar românii, darămite străinii. Cea mai mare parte din populaţia României, respectiv 48,2%, nu a auzit de campania de promovare denumită "România, the land of choice", derulată şi plătită de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului Turismului, se arată într-un studiu realizat de Insomar la comanda Elenei Udrea. De asemenea, 33,6% au auzit de campanie, 15,3% au spus că nu îi interesează, iar circa 3% au declarat că nu ştiu sau că nu îi interesează.
Doar o treime din cei care au auzit de această campanie cred că aceasta va ajuta la creşterea turismului românesc, iar 55,35% sunt sceptici prind utilitatea ei, potrivit Insomar. Pentru promovarea sloganului "Land of choice", MT a cumpărat panouri outdoor la Paris (35.880 de euro), a organizat un eveniment de lansare la Paris (cu un buget de 88.050 de euro) şi a demarat o campanie publicitară cu spoturi difuzate pe CNN (398.590 de euro) şi Eurosport (un milion de euro).
Studiul, postat pe site-ul ministerului, este primul val dintr-o cercetare privind comportamentul turistului român în România. "Studiul realizat de INSOMAR presupune mai multe etape de cercetare prin sondaje de opinie. Valoarea contractului este de 187.425 lei (44.625 euro)", potrivit răspunsului primit de la MT. Studiul a presupus trei valuri de cercetare, iar plata se face la predarea rezultatelor fiecărui val.
IMN NECUNOSCUT
Doar 17,8% din populaţie a auzit de imnul de promovare al României, un procent asemănător declarând că a văzut şi videoclipul de promovare internă. Imnul turistic a fost lansat anul trecut de 1 ma