Aproape 97 de kilometri de autostradă din cei peste 300 vor trece prin Iaşi. Restul vor traversa judeţele Neamţ, Harghita şi Mureş.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a dat startul la proiectarea studiului de fezabilitate pentru şoseaua care va asigura accesul rapid dinspre cea mai săracă regiune a ţării spre vestul ţării.
Şefii Consiliului Judeţean Iaşi s-au întâlnit ieri cu reprezentanţii Inocsa Ingenieria, firma care a obţinut contractul pentru proiectarea autostrăzii între Ungheni şi Târgu Neamţ cu o ofertă de 3,1 milioane de lei, fără TVA. „Trebuie să realizăm studiul de fezabilitate şi listele de cantităţi pentru autostrada Târgu Neamţ-Ungheni într-un an. Proiectarea va fi făcută pe 96,9 kilometri şi vizează cinci noduri rutiere“, a spus şeful de proiect Valentin Giurcă, reprezentantul firmei Inocsa. Astfel, traseul viitoarei autostrăzi se va intersecta cu drumurile naţionale 28 B, 24 şi 2, dar şi cu drumul judeţean 208 şi centura municipiului.
Traseul şoselei va porni de la Ungheni, va trece prin comunele Golăeşti, Popricani, Horleşti, Leţcani, de unde va merge paralel cu DN28 şi va trece prin Podu Iloaiei, Târgu Frumos, Heleşteni, Stolniceni Prăjescu şi apoi va înainta spre Târgu Neamţ-Poiana Largului-Sovata-Târgu Mureş.
Finanţare prin parteneriat public-privat
„Autostrada va avea câte două benzi pe sens, o lăţime de 26 de metri, cu parapet metalic între sensuri“, a explicat şeful de proiect. Autostrada va ocoli municipiul Iaşi pe la nord, iar valoarea estimată a investiţiei se ridică la şase miliarde de euro, însă sursa de finanţare nu este încă stabilită. „Sunt două soluţii. Fie vor fi alocate fonduri de la Guvern, fie printr-un parteneriat public-privat, ceea ce cred că este mai uşor de realizat“, a afirmat Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.
Firmele care vor de