De la începutul anului, companiile aeriene tot anunţă strategii noi pentru 2010
Numărul noilor curse şi destinaţii creşte odată cu aşteptările operatorilor
Jucătorii de pe piaţa de transporturi aeriene din România îşi intensifică activităţile în acest an, companiile de profil anunţând noi destinaţii, noi curse şi cifre optimiste, referitoare la numărul de pasageri şi volumul afacerilor. Operatorii de curse precum Blue Air, Wizz Air sau Carpatair, au anunţat doar în ultimele trei zile noi destinaţii şi parteneriate prin care vizează sporirea cifrei de afaceri şi a traficului de călători pe cursele operate. Nou-înfiinţata Companie Naţională a Aeroporturilor din Bucureşti (CNAB) a anunţat o creştere a cifrei de afaceri în acest an, prin administrarea comună a celor două terminale din Capitală.
În contrast, Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Europa, întâmpină probleme mari, greva piloţilor afectându-i activităţile, inclusiv zborurile către România, semn că, deşi e mai mare, e mai greu să îşi ţină afacerea sub control.
De asemenea investiţiile în modernizări nu lipsesc nici ele.
Cinci noi destinaţii pentru Blue Air din mai
Blue Air va opera din luna mai zboruri către cinci destinaţii din Italia şi din afara Europei, în baza unui parteneriat de tip code-share încheiat cu compania italiană Blue Panorama. Printr-un acord code-share, fiecare dintre companiile semnatare beneficiază de un anumit număr de locuri la cursele celuilalt operator.
Pentru primul an de funcţionare, reprezentanţii Blue Air estimează 20.000 de pasageri pe cele cinci rute, ceea ce reprezintă o creştere de 4-5% pentru piaţa italiană. De asemenea, compania vizează afaceri de 2-3 milioane de euro pe cele cinci destinaţii. Pentru 2010, Blue Air îşi propune să crească cifra de afaceri la 200-220 milioane euro şi să aibă 2,2 milioane pasageri, î