Dacia este, in opinia utilizatorilor de Internet din Romania, brandul cel mai prezent in mediul online, urmat de BCR si Petrom, potrivit unui studiu realizat de Gemius in parteneriat cu Evensys si prezentat, miercuri, in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum. Tot Dacia este privit de utilizatorii romani de Internet drept cel mai popular brand romanesc, potrivit studiului citat.
Studiul "Leading Brands by Romanian Internet Users 2010" a fost realizat in ianuarie, pe un esantion de 2400 de utilizatori romani de Internet, care au raspuns invitatiilor aleatoare de participare la studiu, pe mai multe siteuri. Potrivit Gemius, rezultatele studiului au fost raportate la datele Mercury Research privind structura demografica a populatiei online din Romania si sunt reprezentative pentru utilizatorii romani de Internet, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani.
Vezi studiul complet Gemius aici
Studiul releva ca sase branduri - Dacia, BCR, Petrom, Arctic, Ursus si Murfatlar sunt cele mai prezente in mintea utilizatorilor de Internet din Romania, fiind mentionate spontan la intrebarile legate de cel mai popular, cel mai de incredere brand romanesc sau de brandul romanesc care, in opinia respondentilor, ar avea cea mai mare prezenta online.
Ce spun respondentii despre caracteristicile unui brand de succes:
are produse si servicii de inalta calitate - 62%este foarte cunoscut - 45%are produse/servicii care se vand foarte bine - 32%este diferit de alte branduri - 24%
Care sunt in opinia respondentilor caracteristicile ce definesc prezenta online a unui brand?
ofera online date necesare despre produsele/serviciile sale si date de contact - 46%are o imagine online cat mai buna - 38%produsele sale pot fi cumparate prin intermediul Internetului - 30%comunica online, prin cat mai multe mijloace, cu clientii sai - 27%
Intreba