» Tot mai multi constanteni apeleaza la Protectia Consumatorului pentru a reclama bancile comerciale.
» Amenzile aplicate de inspectori, de la inceputul anului, se ridica la aproape un miliard de lei vechi.
De la inceputul anului pana in prezent, 20 de constanteni au reclamat bancile comerciale la Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorului Constanta. Potrivit directorului institutiei, Mihai Petre, valoarea totala a amenzilor aplicate a fost de 93.000 de lei, din care circa 14.000 de lei au fost deja achitati. Cele mai multe plangeri venite din partea constantenilor se refera la marirea abuziva a dobanzii prevazute in contract.
De asemenea, oamenii sunt nemultumiti ca bancile nu raspund in 30 de zile la solicitarile scrise sau, in unele cazuri, nu raspund deloc. "Aproape ca regula generala, bancile trimit scrisori la consumatori nesemnate, nestampilate, fara data si numar.
Se trimit acte aditionale nesemnate, nedatate, nestampilate, cuprinzand initieri modificatoare la contract", a precizat Mihai Petre. Alte reclamatii au vizat clauzele abuzive introduse in contract, introducerea unor comisioane in afara prevederilor contractuale si reclamele mincinoase (in anumite oferte se specifica faptul ca pentru anumite produse bancare nu se incaseaza comisioane, dar in realitate, conform extraselor de la consumatori, bancile incaseaza si aceste comisioane). Directorul institutiei spune ca acesta face fata tuturor solicitarilor, dar ca si-ar mai dori sa poata face angajari (lucru blocat de Guvern, in prezent).
» 8% din reclamatiile inregistrate la CRPC Constanta au ca obiect serviciile financiare.
Apelati la CRPC
Mihai Petre, directorul CRPC, spune ca primul lucru pe care trebuie sa il faca persoanele care considera ca le sunt incalcate drepturile consumatorului este sa se adreseze bancii comerciale, u