Vă mai amintiţi de posterele gigantice cu Mihaela Rădulescu de pe faţadele blocurilor gri în care vedeta, sumar îmbrăcată te întreba retoric: “Fumatul e chiar singura ta plăcere?”, după care erai bombardat cu mesaje de genul “Fumatul duce la impotenţă” sau “Vei putea renunţa la ţigara de după…”.
Francezii au trecut peste acest gen de aluzii, de aici rezultând o camapanie şocantă antitabac, extrem de dezbătută în aceste zile pe toate canalele. Cu argumente pro, dar mai mult contra.
Pe un poster, se află doi adolescenţă, un băiat şi o fată (vezi foto), aşezati în genunchi în faţa unui barbat, ca şi cum ar fi fortaţi să facă sex oral. În locul organului sexual al barbatului, pe afiş apare o ţigară, sloganul campaniei fiind unul blând în comparţie cu imaginile “Fumatul înseamnă să fii un sclav al tutunului”.
“Argumentele vechi de tipul «tutunul dăunează» nu mai funcţionează. Mesajul acestei campanii este că tutunul este o formă de supunere. În imaginarul colectiv sexul oral este simbolul perfect al supunerii”, a motivat Marco de la Fuente, coordonatorul campaniei.
Şi alţii au folosit mesaje dure în campaniile antifumat, despre restricţiile pentru consumatorii de tutun nu cred că e cazul să mai vorbesc, dar toate statisticile arată că numărul fumătorilor este în creştere. Chiar credeţi că aceste reclame, în care se consumă miliaone de euro, au efecte?
Reclama din Franţa
Vă mai amintiţi de posterele gigantice cu Mihaela Rădulescu de pe faţadele blocurilor gri în care vedeta, sumar îmbrăcată te întreba retoric: “Fumatul e chiar singura ta plăcere?”, după care erai bombardat cu mesaje de genul “Fumatul duce la impotenţă” sau “Vei putea renunţa la ţigara de după…”.
Francezii au trecut peste acest gen de aluzii, de aici rezultând o camapanie şocantă antitabac, extrem de dezbătută în aceste zile pe toate cana