DEZBATERE. Palmaresul de anul acesta al Galei Uniunii Teatrale din România, care va avea loc pe 19 aprilie, este criticat pentru lipsa de coerenţă. „Pare făcut neprofesionist”, spune unul dintre critici. Sursa: ADRIANA GRAND
Nominalizările la premiile Uniunii Teatrale din România (UNITER), anunţate ieri, generează discuţii în lumea teatrului. Una dintre obiecţiile criticilor consultaţi de EVZ este faptul că palmaresul ediţiei cu numărul 18, care se va desfăşura pe 19 aprilie, este foarte „împrăştiat” şi lipsit de coerenţă.
„Mi se pare că sunt făcute neprofesionist”
Spectacolele „Casa Zoikăi”, de la Teatrul de Comedie din Bucureşti, şi „Aniversarea”, montat la Teatrul Nottara, au adunat cele mai multe voturi din partea juriului format din criticii Ion Cocora, Mircea Morariu şi Doina Papp şi au câte patru nominalizări.
În cazul spectacolului „Casa Zoikăi”, regizat de Alexandru Tocilescu, toate cele patru nominalizări sunt pentru interpretare (George Mihăiţă, Virginia Mirea, Emilia Popescu şi Gelu Niţu).
„Mie mi se pare că nominalizările sunt făcute neprofesionist, pentru că nu poţi să nominalizezi patru actori din acelaşi spectacol la interpretare, şi să nu ai regizorul, spectacolul în sine sau măcar scenografia nominalizate”, spune criticul Ileana Lucaciu.
„Noaptea Walpurgiei”, prea puţine nominalizări
Situaţia se inversează în cazul altor spectacole, precum „Rosencrantz şi Guildenstern sunt morţi”, de la Teatrul Maghiar „Csiky Gergely” din Timişoara, care a bifat categoriile Cel mai bun regizor şi Cel mai bun spectacol, dar niciuna de interpretare.
„Şi la titlurile care apar la Cel mai bun spectacol actorii lor nu sunt nominalizaţi la interpretare. Ce, doar regizorii au fost geniali în spectacolele acelea? Actorii nu?”, adaugă Lucaciu, convinsă că „cel de-al doi