Deja folosite pentru a ajuta persoanele paralizate, tehnicile care permit transformarea gandurilor in actiuni, prin captarea anumitor unde cerebrale, si-au facut intrarea in universul cotidian, odata cu lansarea unor jocuri si a unor dispozitive controlate prin puterea mintii. Deplasarea unei mingi in cadrul unui joc real, precum Mindflex creat de compania Mattel, sau decolarea unei nave spatiale virtuale pilotate doar cu ajutorul puterii mintii, precum in filmul "Razboiul stelelor", considerate adevarate performante care tineau de magie sau de domeniul stiintifico-fantastic, au devenit realitati in universul cotidian al societatii secolului al XXI-lea. In timpul Jocurilor Olimpice de la Vancouver, societatea canadiana Interaxon a propus publicului sa controleze de la distanta, "prin puterea gandului", sistemul de iluminare al cascadei Niagara, al turnului din Toronto sau al Parlamentului din Ottawa, cu ajutorul internetului si al imaginilor video.
La Praga, muzicienii din Multimodal Brain Orchestra, purtand casti prevazute cu electrozi, au interpretat diverse compozitii muzicale, fara a-si folosi mainile, in aprilie 2009, in inchiderea conferintei europene "Science beyond Fiction". Pornirea unui televizor, manipularea unui robot, a unei proteze sau a unui scaun cu rotile, scrierea unui text prin alegerea literelor de pe un ecran reprezinta tot atatea aplicatii devenite posibile gratie interfetelor creier-computer, prin interpretarea unor semnale cerebrale, fara a se ajunge totusi la "citirea gandurilor".
Experimentate mai intai in cazul unor persoane cu handicapuri severe, aceste tehnici se orienteaza in prezent catre un public mult mai larg, prin lansarea unor jocuri, precum Mindflex, comercializat recent de compania Mattel in Statele Unite. Potrivit Mediafax, compania americano-australiana Emotiv le propune utilizatorilor, prin casca Epoc, ec