Heineken Romania, al doilea mare producator de bere pe plan local, a raportat anul trecut o scadere a volumului vanzarilor de 11,3%, in linie cu evolutia pietei de profil, se arata in raportul financiar al companiei.
Astfel, in 2009 piata berii din Romania s-a contractat cu 11,3% in conditiile in care canalul off-trade a fost afectat de scaderea puterii de cumparare si de faptul ca din ce in ce mai putini bani au fost trimisi in tara de catre romanii care lucreaza in strainatate.
Volumul vanzarilor Heineken Romania a scazut in linie cu piata. Brandul Goldenbrau a avut o evolutie mai buna decat piata berii, insa Heineken, Ciuc si Bucegi au inregistrat o scadere a vanzarilor mai mari decat industria.
La nivelul Europei Centrale si de Est, grupul olandez a raportat o scadere a afacerilor cu 13%, pana la 3,2 mld. euro.
“Am traversat unul din cele mai dificile momente din economia mondiala. Pentru viitor, vom continua sa investim in dezvoltarea brandurilor noastre, in special Heineken. Vom creste de asemenea investitiile in marketing pentru a asigura majorarea cotei de piata”, declara Jean-François van Boxmeer (foto), presedinte si CEO al Heineken.
Pentru 2010 compania estimeaza o continuare a scaderii consumului de bere, fapt ce va afecta mai multe regiuni in care activeaza producatorul olandez. Investitiile pentru 2010 vor fi in linie cu cele alocate anul trecut, aproximativ 700 mil. euro. In plus, Heineken preconizeaza si pentru acest an o scadere a numarului de angajati.
La inceputul acestui an, Heineken a anuntat ca va inchide fabrica din Hateg, 98 de angajati fiind concediati.
De asemenea, in 2009 producatorul de bere a renuntat la productia de malt din Romania, decizie care a afectat 61 de angajati din sectiile de la Hateg, Craiova si Miercurea-Ciuc.
Portofoliul Heineken Romania cuprinde marci din toate segmentele: He