Compania Pro TV S.A., care include posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a reusit sa obtina in 2009 un profit operational (EBITDA) de 38,51 mil. dolari, fata de 111,7 mil. de dolari in 2008, in ciuda caderii dramatice a pietei de publicitate care a afectat veniturile.
In 2009, cifra de afaceri a Pro Tv, care prin canalele sale este liderul pietei locale de televiziune, a fost de 176 mil. dolari, fata de 274 mil. de dolari in 2008.
Criza economica a lovit foarte puternic grupurile de media pentru ca firmele au taiat la sange bugetele de marketing si advertising, cheltuielile care pot fi reduse cel mai rapid.
Rezultatele Pro TV au fost publicate miercuri de grupul american CME (Central European Media Enterprises), actionarul majoritar. CME, care opereaza mai multe canale de televiziune in Europa Centrala si de Est, a avut anul trecut afaceri de 714 mil. de dolari, in scadere de la 1,1 mld. de dolari in 2008, in timp ce profitul operational a ajuns la 74,9 mil. dolari, fata de 296,8 mil. de dolari in 2008.
"Criza economica fara precedent care a lovit domeniul nostru a redus cheltuielile de advertising pe TV cu 30% fata de rezultatele din 2008. Cheltuieli cu publicitatea pe TV de 800 mil. dolari s-au evaporat intr-un singur an, reducand dramatic veniturile noastre. Totusi, in acest context dificil ne-am intarit operatiunile si am reusit sa ne mentinem pe pima pozitie in ceea ce priveste cotele de audienta, ne-am crescut cota de piata si ne-am redefinit ca o companie media integrata pe vertical. Incercam sa ne ajustam portofoliul pentru a obtine un EBITDA pozitiv pentru toate operatiunile in 2010. Anul acesta ne vom canaliza energia pentru a creste profitabilitatea celor trei divizii noi: broadcasting, internet si continut", spune Adrian Sarbu, presedintele si directorul executiv al CME.