Anul trecut, românii au preferat alimentele gătite în casă celor din restaurante. Şi pentru bere s-au deranjat doar până la magazin. În 2009, românii au gătit şi au consumat mai mult acasă, arată un studiu GfK bazat pe vânzările în creştere la anumite categorii de produse din magazine.
Anul trecut, românii au cumpărat mai mult ulei pentru gătit (categorie la care consumul a crescut cu 4%), mai multă bere pentru acasă şi cantităţi mai mari de cafea.
Conform datelor furnizate de GfK pentru „Adevărul", consumul casnic de bere a crescut cu 9% şi cel de cafea cu 10%. În plus, anul trecut românii au cumpărat mai mult iaurt natural (o cantitate cu 15% mai mare decât în 2008) şi iaurt cu fructe (cu 10% mai mult decât în anul anterior).
„Consumatorii au gătit mai mult în casă, tendinţă susţinută de creşterea cantităţii de ulei achiziţionată la nivel de gospodărie, în timp ce numărul de cumpărători a rămas constant. Creşterile de vânzări la unele produse au fost influenţate cu siguranţă şi de scăderea puternică a preţului mediu plătit. De pildă, la ulei diferenţa de preţ este de până la 24% în 2009 faţă de 2008", arată reprezentanţii GfK.
În acelaşi timp, anul trecut s-au închis 1.100 de restaurante în toată ţara, ca urmare a lipsei de clienţi şi a problemelor financiare ale patronilor, informează un studiu realizat de MEMRB.
Bere la PET şi cafea ambalată
Cum banii pentru ieşiri în oraş, la restaurante şi în baruri au fost mai puţini, românii au cumpărat mai multă bere pentru acasă. Băutura a fost aleasă mai des şi în cantităţi mai mari de pe rafturi, iar preferinţele consumatorilor au fost destul de clare în ceea ce priveşte tipul de ambalaj: PET-ul şi berea la cutie au fost cel mai des achiziţionate.
„De vină" au fost şi campaniile de promovare, marketingul agresiv pentru acest produs, mai susţin reprezentanţii GfK. Printre produsele