Internetul mobil si retelele sociale vor conduce 2010, spune Wim Vermeulen, seful diviziei digital in cadrul Ogilvy Group CEE Europe, care are un singur sfat pentru oamenii de marketing: “Nu ignorati cele doua fenomene. Daca nu va simtiti pregatitt sa investiti in digital, macar incercati, astfel puteti invata despre acest mediu”.
Cu o experienta de peste 20 de ani in piata media, Wim Vermeulen (foto) si-a inceput cariera in anul 1989 ca junior mediaplanner in cadrul Vanderkerckhove&Co in 1989. Ulterior, a mai lucrat, timp de 4 ani, ca si account executive la Young&Rubicam, account director la Lowe Troost pentru 3 ani. In perioada 1997-2000 a fost marketing manager/ head of consultancy group in cadrul Net it Be/E-corporation, unul dintre cele mai importante companii din online-ul belgian.
Dupa o perioada sabatica, Vermeulen a revenit in 2002 ca si client service director la Ogilvy. In 2004, a devenit seful OgilvyInteractive. Din ianuarie 2007, conduce departamentul digital pentru Ogilvy Group Central&Eastern Europe.
Wall-Street:A schimbat in vreun fel criza financiara termenul inovatie in mediul digital?
Wim Vermeulen: In primul rand investitiile in toate mediile de comunicare au scazut anul trecut, cu o singura exceptie-online-ul. Sunt o serie de motive pentru acest lucru: pretul (in unele tari publicitatea pe TV este in continuare mult mai scumpa decat alte medii). Advertiserii s-au focusat foarte mult pe cresterea vanzarilor si au fost mult mai atenti pe rezultatele campaniilor, pe detalii. Daca o campanie nu iti ofera rezultatele dorite te indrepti catre un alt mediu nu? Al doilea motiv ar fi faptul ca online-ul este masurabil, poti obtine usor ROI Daca esti un om de marketing si ai un buget de 2 milioane de euro acum e timpul sa mergi la CEO-ul tau si sa ii spui: «Am de gand sa investesc acesti bani aici si voi obtine acest ROI”. In me