Internetul in banda larga si televiziunea digitala au fost segmentele cu cea mai mare rata de crestere in 2009, la Romtelecom, in comparatie cu anul precedent, de 24%, respectiv 37%.
Astfel, veniturile aferente s-au majorat cu 26 de procente pe segmentul ADSL si de 87% in cazul televiziunii, potrivit unui comunicat al companiei, remis Ziare.com.
De asemenea, a crescut numarul conexiunilor VPN cu 14 procente, fata de 2008, generand o crestere a veniturilor cu 10 procente. In plus, anul trecut, Romtelecom a atras aproximativ 27.000 de clienti pentru serviciul de Internet mobil bazat pe tehnologia CDMA.
"Rata de descrestere a veniturilor a fost stabilizata la nivelul ratei de scadere a economiei romanesti, de aproximativ 7%, in ciuda presiunilor puternice la care a fost supusa compania. Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, bazandu-se pe un control riguros al costurilor, Romtelecom a inregistrat doar o foarte usoara scadere de 1,2%, nivelul EBITDA atingand 32,3%, la finalul anului trecut", a spus Yorgos Ioannidis, directorul executiv al Romtelecom.
"Acesta este rezultatul strategiei de a contracara scaderea veniturilor provenite din serviciul traditional de telefonie fixa, prin cresterea cotei de piata pe noi segmente de dezvoltare, precum broadband si televiziune digitala prin satelit", a adaugat el.
In 2010, compania intentioneaza sa faca mai multe oferte personalizate, in functie de cerintele clientilor, dar si pachete de triple play (televiziune, telefonie, Internet) mai avantajoase.
De asemenea, va continua dezvoltarea infrastructurii de fibra optica la nivel national, pentru a putea creste vitezele actuale pana la 100 Mbps, si va extinde aria de acoperire a serviciului IPTV Dolce Interactiv.
Internetul in banda larga si televiziunea digitala au fost segmentele cu cea