Catalogat pana acum drept "cel mai amanat mall", Sun Plaza a fost in sfarsit deschis. Urmatoarea provocare: sa-i convinga pe oameni sa cumpere.
Astazi este programata deschiderea unuia dintre cele mai mari centre comerciale din Romania, Sun Plaza, in Piata Sudului din Capitala, intr-o perioada in care toate studiile de piata arata o scadere drastica a consumului si, implicit, a afacerilor din comert.
"Va asteptam si pentru un suc, baut pe scarile de la intrare", a fost unul dintre mesajele transmise bucurestenilor de catre Michael Richard, directorul companiei EMCT, dezvoltatorul mallului.
Managerul nu se mai grabeste in aceasta perioada sa faca estimari privind vanzarile retailerilor, de care depind in egala masura si incasarile din chirii. In toamna, acestea erau estimate la circa 300 de milioane de euro. Pentru aceasta, trebuie in primul rand adusi oamenii in mall ca investitia sa se justifice - 200 de milioane de euro din partea proprietarilor - austriecii de la Sparkassen Immobilien - la care se adauga inca 80 de milioane de euro investiti de chiriasi.
"Dezvoltarea acestui mall a fost o nebunie. In 2003 am facut prima vizita la acest teren si am observat atunci potentialul zonei. Au fost dificultati, era o diferenta de nivel importanta, dar pot spune acum ca emotia este ca pentru un tata caruia i se naste copilul", a mai spus Richard.
In ciuda numeroaselor amanari din 2008 incoace, dezvoltatorii nu au reusit sa se sincronizeze cu cei peste 100 de chiriasi care vor deschide magazine in cadrul proiectului, astfel ca ieri in numeroase spatii amenajarile pareau intr-un stadiu incipient.
Oarecum surprinzator, tinand cont de alte deschideri de malluri de pe piata locala, o serie de retaileri germani sau austrieci, precum New Yorker sau Humanic, vor rata inaugurarea centrului comercial, cum se va intampla de altfel si cu operat