Subsidiara locală a producătorului de calculatoare Lenovo anunţă pentru acest an afaceri de peste 20%, vizând astfel şi creşterea cotei de piaţă susţinută şi de o intensificare a activităţilor pe piaţa de consumer, au anunţat, ieri, reprezentanţi ai companiei. "Din estimările făcute de IDC, piaţa de PC-uri va creşte anul acesta cu 20%, faţă de anul trecut, iar noi ne propunem să creştem peste piaţă. Vrem o cotă mai mare pe piaţa din România şi pentru asta ne vom intensifica activităţile de pe sectorul consumer. Anii anteriori ne-am concentrat pe public şi cel corporate şi pentru asta rezultatele noastre au avut de suferit. Anul acesta va fi diferit", a declarat Aurel Neţiu, country general manager al Lenovo România. Potrivit acestuia, vânzările de PC-uri din România vor reveni la nivelul de un milion de unităţi, atins în 2008, abia peste trei ani. "Anul trecut pe piaţa locală au fost 500.000 de calculatoare (portabile şi desktopuri), cu 20% mai puţin decât în 2008, când s-au vândut peste un milion de unităţi. Nivelul de acum doi ani va mai fi atins abia în 2013", a mai spus Neţiu.
Lenovo România a avut în 2008, conform datelor financiare publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, o pierdere de 10,55 milioane de lei, cu mult sub profitul de 0,8 milioane de lei din 2007. Compania nu a anunţat datele financiare aferente lui 2009.
Compania a lansat pentru piaţa din România noile serii de ThinkPad T410, ThinkPad T510 şi ThinkPad Edge, ultimul fiind un model low cost al companiei, un laptop business, însă pentru clienţii cu mai puţini bani, în special IMM. Pentru modelele Edge, componenta de protecţie a laptopului este mai scăzută, caracteristica gamei ThinkPad, ceea ce îl plasează, potrivit oficialului Lenovo România, undeva între produsele destinate segmentului corporate şi consumer.
Subsidiara locală a producătorului de calculatoare Lenovo a