Nelu Iordache, omul de afaceri care detine un holding cu afaceri de jumatate de miliard de euro in constructii, transport aerian si pomicultura, vrea sa-si dezvolte in urmatorii doi-trei ani businessul in Irak, sa construiasca propriul aeroport low-cost si sa devina un competitor pentru CFR Calatori.
Pentru viitoarea extindere a holdingului, Iordache ia in calcul atragerea de finantari de la banci, listarea la bursa sau emiterea de obligatiuni. Deocamdata exclude vanzarea unei parti din business.
Proprietarul celei mai mari companii de constructii din tara, Romstrade din Giurgiu, cu afaceri de 320 mil. euro, nu este interesat sa vanda din participatiile de la companiile pe care le detine pentru "ca nu este momentul potrivit", dar se gandeste la o listare la bursa din Viena sau Londra sau emiterea de obligatiuni.
"Orice business este de vanzare, insa acum nu este momentul pentru aducerea unui partener in structura actionariatului. Sunt si alte metode de atragere a finantarii, prin emiterea de obligatiuni sau listarea unei participatii la bursa. Din pacate, bursa din Romania nu stiu daca poate sa sustina prezenta unui astfel de holding, insa depinde si de cum va evolua listarea Fondului Proprietatea si de ce jucatori mari vor mai face IPO (vanzare de actiuni pe bursa - n. red.) in urmatorii ani. Luam in calcul si o posibila listare la bursele din Viena sau Londra", afirma Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme controlat de Nelu Iordache.
Holdingul format din firmele Romstrade, Blue Air, Direct Aero Service sau Andany Trading (brandul La Mosie) nu are inca o entitate juridica pentru ca nu exista o lege a holdingurilor in Romania, insa Iordache a angajat compania de consultanta Deloitte pentru a gasi o varianta de functionare a acestui holding pana va aparea forma legala.
Toate firmele detinute de