La fel cum logica funcţionează după propriul set de reguli, la fel şi indicatoarele se citesc diferit. Sensul lor este cunoscut de la lecţiile de legislaţie rutieră necesare pentru obţinerea permisului de conducere, bunul-simţ a fost şi el învăţat cel puţin în şcoală, dacă nu acasă, cu toate astea românii ignoră cu bună ştiinţă respectarea indicatoarelor de orice fel.
Dacă eşti prost - ar trebui completate triunghiurile roşii, care îi obligă pe şoferi să acorde prioritate. Pentru că semnul ăsta e făcut clar pentru cei care n-au tupeu! Strategia e cât se poate de simplă: se scoate maşina pe jumătate de bandă, se blochează accesul celor cu prioritate şi apoi se aşteaptă "să fie lăsaţi să treacă" (nu că ar lăsa loc de vreo alternativă!).
INTERZIS...
Dacă nu ai "ambiţie"! Şi românii au din plin! Semnul de interzis e pus cu titlu explicativ, pentru că ei sunt mai presus de semne. Nu mai contează că şoferii care circulă regulamentar pe strada cu sens unic sunt nevoiţi să dea înapoi, să facă vreo 5-6 manevre în plus pentru a le permite accesul lor. "Ceeee, frăţică, hai, că nu-ţi ia mult! Ce să fac acum? Unde să mă duc?", explică şoferul "nevinovat".
CURBĂ PERICULOASĂ, VITEZĂ MAXIMĂ 50 KM/H...
"Pe o roată", ca să adaptăm aici o zicală românească. Din păcate, ăsta este unul dintre semnele cu consecinţe mult mai grave decât enervarea celor din jur. Pierderea controlului maşinii, intrarea pe contrasens, alunecarea duc la accidente grave, în care îşi pierd viaţa şi persoane nevinovate. Însă românul este obişnuit să înţeleagă semnele aşa cum le-a înţeles o viaţă - cu caracter pur informativ.
ATENŢIE, PIETONI!...
"Treci cu o viteză cât mai mare, să nu cumva să apuce vreun om să traverseze", citeşte clasicul român! Normal că dacă încetinesc există, Doamne fereşte!, riscul ca vreun pieto