DRIVE-TEST. Nu toate maşinile Toyota sunt compromise din punct de vedere mecanic. Sursa: Toyota
Am testat, zilele trecute, o Toyota Corolla şi, după cum lesne se poate constata, am supravieţuit, ca să putem împărtăşi impresiile aventurii.
În contextul uriaşului scandal mediatic generat de problemele tehnice care au afectat peste opt milioane de automobile Toyota – 11.835 intrând în campania de rechemare la service şi în România – afirmaţia iniţială nu trebuie percepută nici ca o glumă facilă, nici ca o exagerare studiată.
Date fiind necazurile tehnice dovedite sau doar invocate, care au vizat regimul de funcţionare a pedalei de acceleraţie, sistemului de frânare şi chiar direcţiei mai multor modele Toyota, printre care şi Corolla, găsim potrivit să spunem, din capul locului, că maşina pe care am testat-o a accelerat atunci când i s-a cerut, niciodată din proprie iniţiativă, a frânat cu mai multă sau mai puţină fermitate - în perfect acord cu solicitările primite - şi a virat de fiecare dată în direcţia indicată, la momentul oportun.
Maşină pentru Cartea Recordurilor
Toyota Corolla este modelul care deţine recordul mondial de vânzări, cu peste 35 de milioane de unităţi comercializate, începând din 1966. Actualmente, a zecea generaţie Corolla este oferită exclusiv în versiunea sedan.
Hatchback-ul Toyota de clasă compactă, lansat în 2007, se numeşte Auris. Volkswagen şi Renault sunt încă doi producători care întrebuinţează un alt nume pentru sedanul compact pe care îl oferă – Jetta (perechea modelului Golf), respectiv, Fluence (alături de Megane).
Patru versiuni oferite în România
Gama Corolla disponibilă în România oferă două versiuni cu motoare pe benzină (1.33 – 100 CP, 1.6 – 132 CP) şi tot atâtea pe motorină (1.4 – 90 CP, 2.0 – 126 CP).
Maşina testată