Ministerul Transporturilor german interzice Romaniei si Bulgariei cabotajul, pentru inca doi ani. Pana in 31 decembrie 2011, operatorii de transport rutier din cele doua tari nu vor putea efectua transporturi de marfa intre doua puncte de incarcare-descarcare de pe teritoriul Germaniei. Decizia are la baza o cercetare de piata facuta de Oficiul Federal pentru Transportul de Marfa (BAG), dupa care liberalizarea acestui gen de transport strain ar pune in pericol pe cel autohton.
In studiul publicat in 19 februarie pe site-ul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Dezvoltarii Urbane (BMVBS) se trec in revista eventualele consecinte ale liberalizarii transportului intern de marfa pe teritoriul Germaniei, pentru romani si bulgari.
Datorita crizei economice globale, s-a ajuns la o supra-oferta de spatiu de transport pentru marfa. Aceasta a dus la importante scaderi de pret la nivel de operatori, se considera in studiu. Astfel, transportatorii de marfa din Germania a ajuns intr-o situatie extrem de tensionata. Permiterea cabotajului efectuat de operatorii rutieri romani si bulgari ar insemna o presiune suplimentara in acest sector.
Cabotajul este o operatiune de transport rutier efectuata de catre un operator de transport intre doua puncte de incarcare-descarcare aflate pe teritoriul unui alt stat. Nu este considerata cabotaj, deplasarea fara incarcatura pe teritoriul aceluiasi stat strain, intre doua operatiuni consecutive de transport international
„Atat inainte, cat si dupa 1 ianuarie 2007, putine firme de expeditii, transport si logistica germane s-au relocalizat pe teritoriul Romaniei si Bulgariei. Acest lucru este valabil si pentru deschiderea de filiale ale acestor firme germane, in cele doua tari“ se spune in studiul BAG.
Pietele de transport din Romania si Bulgaria sunt acoperite in principal de fir