Povestea mărcii americane Hummer, producătoarea celebrelor automobile 4x4 cu gabarit depăşit, pare să fi ajuns la final. După ratarea vânzării către un consorţiu chinez, proprietarul, General Motors, a anunţat lichidarea Hummer.
Marca Hummer, cea care a simbolizat, poate, cel mai bine povestea de dragoste dintre americani şi SUV-urile uriaşe, urmează a fi închisă, anunţă presa din Statele Unite ale Amercii.
General Motors, proprietarul Hummer, a luat această decizie, ieri, după ce grupul chinez ”Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines Co.” a comunicat părţii americane că nu mai este interesat de achiziţionarea producătorului de SUV-uri.
GM a tratat aproape un an cu Sichuan Tengzhong vânzarea Hummer. Compania chineză avea nevoie de acordul guvernului de la Beijing pentru a finaliza tranzacţia.
GM şi-a manifestat regretul faţă de eşecul negocierilor şi a promis că va conlucra îndeaproape cu angajaţii, dealerii şi furnizorii Hummer pentru închiderea operaţiunilor – o atitudine şi abordare similare acelora care au pigmentat epopeea vânzării Saab, o altă marcă celebră din portofoliul GM, salvată, până la urmă, de la lichidare.
Primele SUV-uri Hummer au fost replicile ”civile” ale vehiculelor militare Humvee. Cel mai bun an pentru afacerea Hummer a fost 2006, când s-au vândut 71.254 de SUV-uri. În decembrie 2009, doar 325 de vehicule Hummer au mai fost comercializate.
Principala problemă a automobilelor Hummer a fost întotdeauna consumul. Modelul H3, cel mai mic, dar şi cel mai eficient Hummer produs vreodată, avea nevoie, potrivit datelor oficiale, de 15 litri de benzină în localitate şi de 12 – în afară.