Summitul ţărilor dunărene se încheie joi la Budapesta. Premierul Emil Boc, prezent în capitala Ungariei a propus extinderea căii ferate de mare viteză Paris-Strasbourg-Bratislava cu un nou tronson, către Budapesta, Bucureşti şi Constanţa. În opinia sa, această investiţie trebuie să constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunării. Ce reprezintă însă acest proiect şi ce beneficii ar putea duce el României? Europarlamentarul PSD Adriana Ţicău, vicepreşedinte al Comisiei pentru Transport şi Turism din Parlamentul European crede că România va avea cel mai mult de beneficiat dacă acest proiect va reuşi.
Summitul ţărilor dunărene se încheie joi la Budapesta. Premierul Emil Boc, prezent în capitala Ungariei a propus extinderea căii ferate de mare viteză Paris-Strasbourg-Bratislava cu un nou tronson, către Budapesta, Bucureşti şi Constanţa. În opinia sa, această investiţie trebuie să constituie unul dintre proiectele majore ale Strategiei Dunării. Ce reprezintă însă acest proiect şi ce beneficii ar putea duce el României?
Strategia Dunării este o iniţiativă romano-austriacă. Dintre cei 3000 de kilometri pe care îi are fluviul, 1000 trec prin România, constituind frontiera naturală cu Serbia şi Bulgaria, formând Delta Dunării şi mergând până la Marea Neagră.
România este aşadar una dintre ţările cele mai interesate ca Strategia Dunării să reuşească. Succesul ar însemna dezvoltarea acestei regiuni enorme dintre Rin şi Marea Neagră, cu toate implicaţiile: îmbunătăţirea transportului fluvial, protecţia mediului, turism, dezvoltarea economică a zonelor din împrejurimi
În total, până în 2013, aproape 100 de miliarde de euro, bani europeni, sunt disponibili pentru proiecte. În acest an, Comisia Europeană va organiza consultări şi dezbateri privind proiectele, iar un “plan de acţiune” pentru Dunăre va fi anunţat la începutul anului viitor, cân