Liceele vor avea libertatea să decidă cum îşi selectează viitorii elevi, iar directorul de şcoală îşi va alege singur echipa, potrivit unui proiect aflat în lucru la Ministerul Educaţiei.
Sistemul naţional de învăţământ va fi reformat din rădăcini în privinţa modului în care vor fi evaluaţi elevii. Una dintre cele mai importante modificări va fi reintroducerea examenului de admitere la liceu, propunere aflată în proiectul Legii educaţiei naţionale. Pentru a fi sigur că viitorul act normativ nu va fi făcut ferfeniţă în dezbaterile publice înainte să ajungă la Guvern, ministrul Daniel Funeriu ţine legea sub cheie, pe un calculator din biroul său, nelegat la internet, iar el are ultimul cuvânt în privinţa schimbărilor propuse de specialişti.
Mai citeşte şi:
Şcoala de voluntariat şi atitudine ecologică
Trei ani de liceu în loc de patru
Liceele vechi vor examen
Introducerea examenului de admitere la liceu a fost cerută de mai multă vreme de liceele mari, care s-au plâns tot timpul că elevii care intră nu sunt tocmai cei mai buni. Ponderea notelor din timpul gimnaziului la admitere îi făcea pe elevi să alerge după note mari. „Introducerea unui examen la intrarea în liceu va rezolva problema copiilor dotaţi din punct de vedere intelectual, dar inconsecvenţi în obţinerea notelor mari. În acest mod, li se va oferi şansa să ajungă la liceele mari", a spus George Cazacu, preşedintele Alianţei Colegiilor Centenare. Acesta a mai adăugat că liceele vechi sunt de acord şi cu un examen de absolvire a gimnaziului, de care să se ţină cont şi la admiterea la liceu, dar numai în proporţie de 50%. Şi profesorii spun că un examen de admitere va ajuta la o selecţie mai riguroasă.
În forma intermediară a legii se arată că liceele care vor dori să organizeze examen de admitere „au obligaţia de a anunţa public disciplinele la care se susţine p