Dinu Patriciu, cel mai bogat roman in 2009, potrivit revistei Forbes, a declarat ca industria IT trebuie sa gaseasca o cale de a veni mai aproape de consumator prin transformarea tehnologiei, care ar trebui sa devina mai prietenoasa.
Patriciu s-a folosit ca exemplu amintind ca a fost reticent in fata tehnologiei IT pana cand a inceput sa citeasca despre Steve Jobs, presedintele Apple. "Succe sul lui se bazeaza pe marketing. Decizia de achizitie este in primul rand bazata pe sentimente si apoi pe ratiune si ganduri. Cand cineva ne loveste masina, ne doare fizic, dar in cazul computerelor doar o mica parte a populatiei simte acest lucru. De aceea IT-ul trebuie sa devin mai uman", a declarat Dinu Patriciu in cadrul unui forum organizat de IBM. De altfel, el a amintit ca detine printr-un fond de investitii o capa citate de stocare de date in Mainz, Germania, folosita de IBM. "Am aflat acum. Vorbeam cu cei de la IBM ca as putea sa le construiesc una si in Romania", a declarat, razand, omul de afaceri.
Patriciu sustine ca are o firma IT care produce hardware si ruleaza afaceri de 100 de milioane de euro, dar nu doreste sa dea alte detalii despre acest business, nici chiar numele companiei. El a explicat ca aceasta afacere a fost fondata intr-o tara dezvoltata, preluand pozitia unei companii care a decis sa transfere activitatile de productie intr-o tara emergenta.
Omul de afaceri a mai spus ca desi a refuzat mult timp sa se intereseze despre industria IT, a venit in contact cu ea ca si manager, fiind nevoit sa achizitioneze platforme de software care sa fie adaptate businessului propriu, iar apoi a devenit si proprietarul unei companii din sector.
Potrivit lui Patriciu, echipamentele IT trebuie adaptate in functie de necesitatea consumatorului, astfel incat acesta sa evite sa plateasca in plus pentru functiile de care nu are nevoie.
"Noi ne-am