Tranzactia prin care grupul bulgar Eurohold a preluat un dealer al marcilor Renault Nissan Dacia la inceputul lunii februarie readuce in discutie cedarea de catre antreprenorii romani a distributiei unor marci auto, in conditiile in care unu din zece dealeri auto si-a inchis portile anul trecut.
"A fost surprinzator ca numai 10% din dealeri au dat faliment anul trecut, in conditiile in care piata a scazut cu 60%. In viitor vom vedea mai multe tranzactii in piata in conditiile in care vanzarile de masini se vor mentine si in acest an la acelasi nivel din 2009", a subliniat Viorel Niculescu, seful ATT, dealer al Land Rover si Jaguar.
In acest caz, singura salvare ar fi vanzarea businessului, dar in piata nu sunt multi cumparatori.
Prima si singura tranzactie care a implicat un dealer a fost la inceputul lunii februarie, cand IPSO Automobile, dealer al marcilor Renault Nissan Dacia si fost importator al marcii franceze inainte de 2000, a fost achizitionat de catre grupul bulgar Eurohold. Consiliul Concurentei a aprobat preluarea la sfarsitul lunii ianuarie, iar tranzactia urmeaza a fi finalizata in perioada imediat urmatoare, potrivit unor surse din cadrul IPSO.
"IPSO a avut noroc in primul rand cu numele si reputatia, dar acum nu vad multe astfel de achizitii deoarece nu cumpara nimeni. Potentialii cumparatori mai asteapta sa scada preturile deoarece altfel ar decurge negocierile daca piata auto va continua sa scada", a spus Niculescu.
Vanzarea dealerilor independenti catre grupuri mai mari parea trendul "castigator" la inceputul lui 2008, care venea dupa un an plin de cresteri record. In prezent pare salvarea celor care nu mai au resursele sa se sustina singuri.
La finele anului 2007, Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), spunea ca "o piata care ajunge la un anumit vol