Ford Romania, cel de-al doilea constructor auto de pe piata locala, va angaja peste 100 de persoane in cadrul noii Companii Nationale de Vanzari, care de la 1 august va prelua de la Romcar, parte a Tiriac Holdings, activitatea de import a marcii, business de peste 200 mil. euro la nivelul anului trecut.
"In urmatoarea luna vor fi facute publice anunturi de angajare pentru posturi in cadrul Companiei Nationale de Vanzari. Din august 2010 compania va prelua de la Romcar intreaga responsabilitate cu privire la reteaua de vanzari si service", a declarat Paul Flanagan, Managing Director al Companiei Nationale de Vanzari a Ford in Romania.
Astfel, Ford dezgheata piata angajarilor din auto, dupa ce in 2009 10% din dealerii de masini si-au inchis businessul, iar importatorii au disponibilizat pana la 30% din angajati.
Compania care va controla activitatile legate marketing, vanzari, dar si vanzari de componente si aftersales ale Ford pe piata locala, nu va prelua cei 90 de angajati ai Romcar, acestia urmand sa fie integrati majoritar in alte companii auto din cadrul Tiriac Holdings. Noul distribuitor va controla distributia pe piata locala a marcii catre 38 de centre ale marcii, dintre care opt apartin TiriacAuto, divizia de retail auto a Tiriac Holdings.
La nivelul pietei locale, Ford a fost anul trecut cea de-a treia cea mai bine vanduta marca de import de pe piata locala, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), dupa Hyundai si Volkswagen. Cota de piata a marcii americane a inregistrat anul trecut la nivel local o crestere de la 6,8% in 2008 la 7,1%, in conditiile in care vanzarile sale au scazut cu 48%, pe o piata care a cazut cu 55%.
Sediul noii Companii Nationale de Vanzari va fi in Bucuresti, la fel ca si in cazul Renault Group Romania. "Compania Nationala de Vanzari a Ford va fi amplasata s