Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori telecom din Romania, a inregistrat in T4 2009 venituri de 198,3 mil. euro, in scadere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si o pierdere operationala de 35,5 mil. euro, pe fondul scaderii bazei de clienti pe telefonia fixa, a "crizei economice si a conditiilor dure de pe piata", potrivit datelor publicate de companie.
In T4 compania a pierdut 67.000 de clienti pe telefonia fixa, ajungand la o baza de 2,74 milioane de utilizatori. Compania a crescut insa pe televiziune prin satelit (53.000 de clienti noi), internet fix (57.362 de clienti) si internet mobil (27.000 de clienti).
Rezultatele din T4 au fost influentate si de cresterea costurilor pentru programul de reducere voluntara a personalului, la 3,6 mil. euro. Romtelecom a inchis 2009 cu 10.017 angajati, cu 189 mai putini decat in T3 2009 si cu 317 mai putini decat in 2008.
La nivelul intregului an 2009 veniturile Romtelecom au scazut cu 7,2%, la 807,7 mil. euro, dar profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a stagnat la 252 mil. euro. Compania a inchis anul cu o pierdere operationala de 15,3 mil. euro, la jumatate fata de pierderea din 2008.
"Anul trecut, in pofida crizei economice si a conditiilor dure de pe piata romaneasca, Romtelecom a reusit sa creasca numarul unitatilor generatoare de venit cu 4,1%, prin comparatie cu 2008, ajungand la un total de peste 4,4 milioane. Internetul broadband si televiziunea digitala au inregistrat cele mai mari rate de crestere, de 24% si respectiv 37%, reflectate de asemenea in cresterea veniturilor aferente, de 26% si respectiv 87%, in comparatie cu 2008", a declarat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
Scaderea veniturilor Romtelecom este generata in principal de evolutia afacerilor din telefonia fixa: baza de clienti a scazut in 2009 cu peste 7% (220.000 de clienti)