Cei doi giganti din industria bauturilor racoritoare, Pepsi si Coca-Cola, care detin impreuna trei sferturi din piata locala de profil, si-au vazut volumele de vanzari scazand cu peste 10% in 2009 in Romania, primul an in care s-au lovit de scaderi importante de consum la nivel local.
Compania Pepsi Americas, al doilea mare jucator pe piata locala a bauturilor non-alcoo lice, cu afaceri de 202 mil. euro in 2008, a inregistrat anul trecut un declin de peste 10% (double digit) al vanzarilor in volum pe piata din Romania, comparativ cu perioada anterioara, potrivit unui raport al imbuteliatorului.
Principalul sau competitor la nivel local, Coca-Cola Hellenic, a raportat la inceputul acestei luni o scadere a volumelor vandute in Romania de 12% in 2009 fata de 2008.
Intr-un singur an, gigantii din soft drinks au trecut astfel de la cresteri de vanzari double digit la scaderi de peste 10% pe piata romaneasca, pe fondul declinului puterii de cumparare a consumatorilor.
Scaderea consumului pietei de bauturi carbonatate - care genereaza cele mai mari vanzari producatorilor Pepsi si Coca-Cola la nivel local - a fost la fel de abrupta intr-un an de criza. "Segmentul bauturilor racoritoare carbonatate s-a contractat anul trecut cu 16% in volum fata de 2008, pe o piata a bauturilor in declin cu 15%", a declarat Marius Caluian, directorul general al companiei de cercetare de piata MEMRB.
In 2007-2008, segmentul de bauturi carbonatate (care genereaza cele mai mari vanzari producatorilor Pepsi si Coca-Cola in Romania) crestea cu un ritm de 5-10% in volum.
Cel mai mare segment de pe piata bauturilor, cel al berii, s-a contractat anul trecut in volum cu 20% fata de 2008, conform studiilor MEMRB.
Chiar si vanzarile de apa minerala s-au redus anul trecut fata de 2008, datele de la Societatea Nationala a Apelor Minerale indicand un declin al