Profitul net al Volkswagen (VW), cel mai mare producător auto din Europa, a scăzut cu 80% anul trecut, la 960 milioane euro, de la 4,75 miliarde euro în 2008, din cauza recesiunii. Criza economică a erodat livrările mărcii de lux Audi şi a determinat cumpărătorii să se orienteze către modele mai mici, mai puţin profitabile pentru companie. Analiştii anticipau un profit net de 1,01 miliarde de euro. Vânzările grupului au crescut cu 1,1%, la nivelul record de 6,29 milioane de maş
Profitul net al Volkswagen (VW), cel mai mare producător auto din Europa, a scăzut cu 80% anul trecut, la 960 milioane euro, de la 4,75 miliarde euro în 2008, din cauza recesiunii.
Criza economică a erodat livrările mărcii de lux Audi şi a determinat cumpărătorii să se orienteze către modele mai mici, mai puţin profitabile pentru companie. Analiştii anticipau un profit net de 1,01 miliarde de euro.
Vânzările grupului au crescut cu 1,1%, la nivelul record de 6,29 milioane de maşini şi vehicule sport utilitare, în condiţiile în care livrările sub brand VW şi Skoda au compensat declinul Audi. Volkswagen intenţionează ca, până în 2018, să devanseze Toyota Motor şi să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial.
„Calitatea vânzărilor VW a fost afectată de recesiune. Maşinile ieftine au fost preferate celor scumpe”, a declarat Daniel Schwarz, analist în Frankfurt la Commerzbank.
Vânzările sub brand VW au urcat în 2009 cu 7,8%, iar cele ale Skoda cu 1,4%. Livrările Audi au scăzut însă cu 5,4%, acesta fiind primul declin consemnat în ultimii 14 ani. Brandul Seat a înregistrat o scădere de 8,6% a vânzărilor.
SURSA: Mediafax