Reprezentantii Goodyear Dunlop Romania apreciaza ca piata locala de anvelope este mult subdezvoltata din punctul de vedere al consumului raportat la numarul de locuitori, un nivel normal fiind de 8 milioane de anvelope anual, fata de 3 milioane de unitati in prezent.
"Spre exemplu, Polonia, o tara cu o populatie de 1,5 ori mai mare decat Romania, are un consum de 3 ori mai mare. Piata de aici are potentialul sa ajunga la 8 milioane de unitati. Bineinteles, aici apar insa diferentele specifice fiecarei tari", a declarat Thierry Villard, directorul general al Goodyear Dunlop Europa Centrala si de Sud-Est.
El a adaugat ca marimea parcului auto national este un criteriu care influenteaza foarte puternic nivelul vanzarilor de anvelope din fiecare piata in parte. Polonia, o tara cu 38 de milioane de locuitori, are o densitate a parcului auto de 383 de masini/1.000 de locuitori. In acelasi timp, Romania, cu o populatie de 22 de milioane de lo cuitori are 164 de ma sini/1.000 de oameni. Vanzarile de anvelope din Romania in 2009 au fost estimate de Goodyear la 3 milioane de unitati, in scadere fata de 2008.
"Vad o revenire in 2010, dar mai puternic ar putea fi in 2011, cand in industria noastra va reveni cererea. Acest lucru se va face diferit in fiecare tara in parte. Fondurile alocate de FMI vor ajuta, dar cel mai bine vor re veni tarile care au avut cel mai mult de suferit", a spus Villard. El a adaugat ca in Europa Centrala si de Sud Est piata an ve lo pelor a inregistrat scaderi intre 2% si 50%, iar cele mai sta bile piete au fost Polonia sau Cehia. In acelasi timp, in Rusia, Ucraina sau Ungaria au avut cele mai slabe vanzari. Romania a fost, potrivit Goodyear, intre cele doua extreme. "In Ro mania piata a scazut destul in 2009. Este insa una din pietele care vor reveni cel mai repede, din punctul nostru de vedere."
Potrivit Goodyear, in 2009 van