Pentru el online-ul reprezinta in continuare doar un mijloc, nu un scop. In viziunea sa o campanie online puternica ar trebui sa aiba in spate o poveste, lucru rar intalnit in mediul digital romanesc. Creatorul fenomenului “Ziua Barbatului”, Bogdan Naumovici, vorbeste intr-un mini interviu acordat Wall-Street despre oameni din online-ul local pe care ii admira si ce i-ar putea invata acestia pe cei aflati de partea cealalata a baricadei, publicitarii.
Wall-Street: Cat de curajosi ii vezi pe cei din online?
Bogdan Naumovici: Nu ii vad foarte curajosi. Ci mai degraba optimisti. Nu vad unde ar trebui sa vad acest curaj, in ceea ce fac, in creatiile lor?! Iar prin faptul ca s-au apucat de online si incearca sa porneasca un business mi se pare ca e optiunea pe care si-au ales-o, nu mi se pare ca incearca sa traverseze Atlanticul inot. E o atitudine fireasca.
Wall-Street: Ai spus ca online-ul a plecat din start ca un mediu ieftin. Ce pret ar trebui sa-si fixeze? De mediu exclusivist?
Bogdan Naumovici: Eu cred ca acum nu mai poate sa-si fixeze niciun pret, piata va face acest lucru, cererea si oferta, din pacate. E ca iPhone-ul. Habar nu aveai de ce sa coste 1.000 de dolari, putea sa coste 10.000 de dolari. Atata timp cat veneai cu un lucru nou tu puneai pretul. Acum nu-l mai pui tu. Cat timp nimeni nu stia cum se face un site, puteai sa fixezi un pret de 50.000 de dolari. Nestiind lumea acel pret ca reper.
Wall-Street: Cum ar arata in viziunea ta o campanie online?
Bogdan Naumovici: Pentru mine online-ul este in continuare doar un mijloc, nu este un scop. Grant McKenzie de la Ursus Breweries spunea ca echipa sa vrea sa realizeze campanii online puternice intrucat utilizatorii intra pe site-urile companiei, stau o secunda si dispar. Si asta pentru ca Ursus nu are nicio poveste de spus. Bergenbier cand a facut “Ziua Barbatului” si avea o