Deşi ar fi putut să scape de marfa veche recurgând la soldări, comercianţii au decis ca în perioada oficială a lichidărilor să recurgă doar la oferte promoţionale. Asta, chiar dacă vânzările sunt vizibil mai mici decât anul trecut, craiovenii fiind mult mai prudenţi cu cheltuielile.
Nici situaţia economică financiară dificilă la nivel naţional şi nici faptul că potenţialii cumpărători sunt mai prudenţi cu cheltuielile nu i-au convins pe prea mulţi comercianţi craioveni să micşoreze preţurile produselor vândute. Într-o lună şi jumătate de la lansarea perioadei în care magazinele au voie să recurgă la soldări/lichidări de stoc pentru sezonul de toamnă-iarnă, majoritatea comercianţilor continuă să recurgă doar la reduceri de preţ pentru a-şi vinde produsele. „Până în prezent, doar trei firme din Craiova ne-au înştiinţat cu privire la produsele care urmează să fie soldate şi la preţurile practicate. Respectivele firme au anunţat soldări la electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte“, a declarat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova. Asta, în condiţiile în care în 2009, la 15 ianuarie (data la care a demarat perioada în care magazinele au voie să recurgă la soldări/lichidări de stoc, pentru produsele din sezonul toamnă-iarnă), numărul firmelor care înştiinţaseră primăria cu privire la soldările care urma să fie făcute era dublu faţă de acum.
Soldările pot fi făcute doar în anumite perioade
Potrivit legislaţiei în vigoare (Legea nr. 650/2002), magazinele au voie să recurgă la vânzări de soldare de două ori pe an: în perioada 15 ianuarie - 15 aprilie, pentru sezonul toamnă-iarnă, şi în intervalul 1 august - 31 octombrie, pentru sezonul primăvară-vară. În aceste intervale, magazinele pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie (legea interzice vânzarea în pierdere în timpul vânzărilor promoţional