UPC Romania, cel de-al doilea operator de televiziune pe piata locala, cu 1.249.000 de clienti, si-a bugetat investitii de 30 de milioane de euro in 2010 pentru extinderea si dezvoltarea retelei, o mare parte din suma fiind pentru lansarea televiziunii digitale in noi localitati si a internetului de mare viteza.
Astfel, dupa ce in 2009 UPC a atras aproape 147.000 de clienti pentru serviciile de televiziune digitala (televiziune digitala prin cablu si prin satelit -DTH), anul acesta compania doreste sa faca investitii de circa 30 de milioane de euro (124 milioane de lei) pentru lansarea televiziunii digitala in localitati precum Valea Prahovei si Falticeni in prima faza, si sa lanseze internetul de mare viteza.
Anul trecut, compania detinuta de grupul american Liberty Global a facut investitii in jurul a 52 de milioane de euro, dintre care aproximativ 30 de milioane de euro au fost necesare pentru extinderea serviciilor de televiziune digitala si lansarea celor de inalta definitie (HD).
Din octombrie pana acum, cele opt canale care pot fi vizionate in format HD au atras 7.000 de abonati.
“Privim cu optimism evolutia vanzarilor pe acest segment, mai ales ca un procent de peste 5% dintre abonatii acestui serviciu este reprezentat de clienti noi sau clienti care au revenit in baza UPC special pentru a beneficia de acest serviciu’, a declarat Severina Pascu, directorul financiar al operatorului, care avea in primele noua luni ale anului trecut venituri de 92,1 milioane euro.
Totodata, compania a anuntat ca serviciul DVR (digital video recorder-permite abonatilor sa inregistreze programele pe care doresc sa le vizioneze) a atras 25.000 de abonati de la lansarea din toamna 2008.
Din strategia de investitii pentru acest an face parte si modernizarea celor aproximativ 120 de casierii UPC care vor fi trasformate in magazine de tip concep