Romtelecom câştigă pe sectorul TV şi Internet, dar pierde pe telefonia fixă
UPC consemnează scăderi pe cablu TV, dar înregistrează creşteri pe satelit, Internet şi telefonie
Orange are mai mulţi utilizatori, dar se luptă cu diminuarea veniturilor
Datele financiare furnizate ieri de marii operatori de comunicaţii arată că aceştia se adaptează crizei economice, câştigând pe anumite domenii deşi pierd în altele.
Astfel, veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 7,2%, dar profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a stagnat la 252 milioane euro, afacerile companiei fiind afectate de condiţiile economice dificile şi de migrarea unor clienţi către concurenţă. În ceea ce priveşte UPC, deşi numărul de clienţi a scăzut uşor, cel al unităţilor generatoare de venituri (indicatorul RGU) a urcat.
Segmentul de telefonie mobilă a avut şi el fluctuaţii ale veniturilor, deşi numărul clienţilor a înregistrat creşteri. Astfel, operatorul Orange a înregistrat o creştere a numărului de clienţi cu 6,2%, dar veniturile sale în 2009 au fost diminuate cu aproape 20%, Cosmote câştigând atât la capitolul clienţi, cât şi la cel al veniturilor.
Romtelecom câştigă clienţi la "ClickNet" şi "Dolce"
Potrivit datelor furnizate de Romtelecom, veniturile sale au scăzut anul trecut cu 7,2%, la 807,7 milioane euro, dar profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a stagnat la 252 milioane euro.
Raportul anual al grupului elen de telecomunicaţii OTE, acţionarul majoritar al companiei româneşti, precizează că rezultatele din 2009 au fost susţinute şi de scăderea costurilor cu programul de retragere voluntară la 8,6 milioane euro, de la 38 milioane euro în 2008.
În ceea ce priveşte baza de clienţi a companiei, numărul de linii fixe şi-a continuat trendul descendent, scăzând anul trecut cu 7,4%,