Ieşit din fabricaţie în urmă cu 26 de ani, automobilul Citroen CX 2400 este încă în stare de funcţionare. Actualul proprietar al limuzinei, comisarul Emil Stărescu din Târgovişte, şi-a achiziţionat bunul în urmă cu cinci ani.
Luxoasa maşină personală a fostei Prime Doamne a României, Elena Ceauşescu, care cândva era o raritate pe străzile Bucureştiului, se află astăzi parcată în curtea unui dâmboviţean din satul Valea Voievozilor. Fără plăcuţele cu numere de înmatriculare, prăfuită, cu roţile desumflate, uşor zgâriată, cu tabla îndoită pe alocuri, cu tapiţeria ruptă pe ici - pe colo, limuzina tovarăşei, aşezată lângă coteţul unui câine, nu a mai defilat pe străzile oraşului de aproximativ patru ani. „Eu am cumpărat-o în urmă cu cinci ani de zile, dar am circulat cu ea doar timp de un an. Am vrut să o recondiţionez, dar aş avea nevoie de foarte mulţi bani, aşa că m-am decis să o vând cu 1.000 de euro”, ne-a spus actualul proprietar al maşinii, Emil Stărescu.
Cadou de la Regele Spaniei
Se pare că maşina pe care reporterii „Adevărul de Seară” au găsit-o în curtea dâmboviţeanului este a treia maşină care a ieşit din fabrica Citroen din Franţa, şi i-a fost dăruită Elenei Ceauşescu de către Regele Juan Carlos I. În anul 1986 limuzina defila deja pe străzile Bucureştiului, cu numărul de înmatriculare 17-B-4031.
Automobilul negru, spaţios, cu tapiţerie de piele, blindată în dreptul uşilor şi motorului, cu geamuri şi oglinzi electrice şi sistem de climatizare, a rămas în capitală aproximativ trei ani, după anul 1989 intrând în posesia Comandamentului Naţional de Grăniceri. Aici a fost folosită timp de 12 ani, până în anul 2001, când, ajunsă în Constanţa, a devenit maşina de Serviciu a Şefului Brigăzii numărul 4 Grăniceri, Generalul Nicolae Moldovan. Acesta a condus-o timp de un an, până în aprilie 2002, când a ieşit la pensie. Doi ani m