Ieşit din fabricaţie în urmă cu 26 de ani, Citroënul CX 2400 este încă în stare de funcţionare. Actualul proprietar al maşinii de lux, comisarul Emil Stărescu din Târgovişte, vrea să vândă Citroënul Ceauşeştilor cu numai 1.000 de euro. Maşina rugineşte acum lângă coteţul unui câine.
Luxoasa maşină a Elenei Ceauşescu, care era cândva o raritate pe străzile Bucureştiului, se află astăzi parcată în curtea unui dâmboviţean din satul Valea Voievozilor. Citroënul nu mai are numere de înmatriculare, are roţile dezumflate, vopseaua este zgâriată, tabla este îndoită, iar tapiţeria din piele este ruptă.
Mai citiţi şi:
Nicolae Ceauşescu vinde turtă dulce
VIDEO Sociologul Alfred Bulai: Politicienii de astăzi sunt prea şterşi pentru a atinge succesul comercial al brandului Ceauşescu
Aşezată lângă coteţul unui câine, maşina n-a mai „defilat" pe străzi de aproximativ patru ani. „Eu am cumpărat-o în urmă cu cinci ani, dar am circulat cu ea doar timp de un an. Am vrut să o recondiţionez, dar aş avea nevoie de foarte mulţi bani, aşa că m-am decis să o vând cu 1.000 de euro", ne-a spus actualul proprietar al maşinii, comisarul Emil Stărescu.
Cadou de la Regele Spaniei
Maşina din curtea dâmboviţeanului este al treilea exemplar din seria CX 2400 de acest tip care a ieşit din fabrica Citroën din Franţa. Limuzina i-a fost dăruită Elenei Ceauşescu de către Regele Spaniei, Juan Carlos I. În anul 1986, limuzina, printre puţinele maşini de lux din România, circula pe străzile Bucureştiului cu numărul de înmatriculare 17-B-4031.
Automobilul negru, spaţios, cu tapiţerie de piele, cu blindaj în dreptul uşilor şi motorului, cu geamuri şi oglinzi electrice şi sistem de climatizare, a rămas în capitală aproximativ trei ani, după anul 1989. În 1993 a ajuns la Comandamentului Naţional de Grăniceri. Aici a fost folosită timp de 12 ani, până în anul 2001.