Problemele cu traficul au devenit în ultimul deceniu un adevărat handicap pentru orice aglomerare urbană. Indiferent dacă vorbim despre Tokyo sau despre Bucureşti, condiţiile s-au înrăutăţit de la an la an (măcar până la debutul crizei mondiale), aşa că Toyota a gândit o maşină complet nouă, concepută special pentru zona oraşelor. Rezultatul este Urban Cruiser, un crossover robust cu tracţiune faţă sau integrală, care, prin faptul că oferă o poziţie înaltă şoferului şi o gardă la sol proporţională, poate fi alegerea ideală pentru un Bucureşti chinuit de ierni precum cea prezentă, cu zăpezi nesfârşite şi gropi inevitabile.
Fiind un crossover, Urban Cruiser are o lungime de aproape patru metri, cam cu jumătate de metru sub valorile unui SUV, dar siluetele se aseamănă. Portbagajul are o capacitate de 305 litri, aceasta extinzându-se prin rabatarea banchetei spate la 673 litri. Modelul testat a fost dotat cu tracţiune integrală, beneficiind de un motor diesel 1.4 L D-4D, care dezvoltă 90 CP la 3.800 rpm, putere suficientă pentru a mişca maşina cu vioiciune prin traficul de oraş. Cuplul de 205 Nm disponibili între 1.800 şi 2.800 rpm este excelent, iar transmisia manuală în şase trepte completează bine performanţele lui Urban Cruiser, ducând consumul în regim de Bucureşti înzăpezit undeva la 6,5 l/100 km. Maşina punctează şi la interior: niponii nu s-au zgârcit la materiale de calitate, în timp ce tehnologia de top este la ea acasă. În standard, crossover-ul oferă nouă airbaguri (şofer, pasager, laterale, cortină), în timp ce Sol, versiunea de echipare testată, vine cu aer condiţionat cu reglare automată, Bluetooth, sistem de navigaţie cu touchscreen şi sistem de pornire fără cheie (Smart Entry & Push Start). Atenţie însă, nu este o maşină tocmai ieftină, de vreme ce preţul pentru modelul avut la test se ridică la 21.942 de euro (TVA inclusă).
Problemel